Köpvillkor
Allmänt
Genom beställning på fibr.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Fibr/Primm AB.
Företagsinformation:
Primm AB
Brånavägen 19
828 30 Edsbyn
Kontakt:
Organisationsnummer: 559238-9380
Beställning
En orderbekräftelse skickas till din e-postadress när du slutfört din beställning. I bekräftelsen finner uppgifter om dina produkter, pris, mervärdesskatt och leveransadress. Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss på help@fibr.se.
Betalning
Vi accepterar betalning via kredit- och bankkort, Klarna och Swish.
Leverans
Normal leveranstid är 5-6 arbetsdagar (helgdagar och röda dagar undantaget). Din beställning skickas med någon av Postnords tjänster Varubrev 1:a klass eller Mypack Collect. Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 149kr inom Sverige. Vid köp under 149kr tillkommer en fraktavgift på 49kr. Om din leverans är försenad utöver det som står här ber vi dig kontakta vår kundtjänst på help@fibr.se.
Varubrev 1:a klass - beställningar under 2kg
Leveranstid 1-2 vardagar från att din beställning har skickats från vårt lager. Observera att om du har brevutdelning varannan dag där du bor kan det påverka leveranstiden. Levereras direkt till din postlåda. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras via sms/email och i Postnord App där du kan följa din leverans.
MyPack Collect - beställningar över 2kg
Levereras till ditt närmaste ombud. Du aviseras via sms/email och i Postnord App när ditt paket är redo att hämtas.
Priser
Priser anges i SEK eller EUR och är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser på hemsidan.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att foton återger produkternas exakta utseende då variation förekommer. Vi försöker alltid på bästa sätt att visa upp produkterna. Vi förbehåller oss rätten att ändra produktinformation så att den vid alla tillfällen överensstämmer med den produkt som för en given tidpunkt finns i lager. Notera att recept kan ändras även om förpackningen har samma färg/mönster. Produktinformation angivet enligt EU-förordning 1169/2011 finns alltid tryckt på förpackningen. Vid frågor om innehåll i en produkt som du köpt vid ett tidigare tillfälle vänligen kontakta kundtjänst.
Skada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans var vänlig kontakta vår kundtjänst.
Reklamation
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via mail (help@fibr.se) inom skälig tid, senast inom 1 år från köptillfället. Observera att den felaktiga produkten måste sparas tills dess att ärendet är löst. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-3 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 7 dagar.
Ångerrätt
Vid beställning i vår e-handel har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss vår kundtjänst för vidare instruktioner.
Ändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren som då kommer att publiceras online på hemsidan. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.